Samenlevingscontract afsluiten in Brummen

Bent u in Brummen of in de nabije omgeving van Brummen op zoek naar een expert voor het vastleggen van een samenlevingscontract? Het samenlevingscontract is een overeenkomst waarin u en degene met wie u samenwoont bepaalde rechten en plichten vast laten leggen. Zo kunt u afspraken maken over ieders bijdrage in de kosten van de huishouding en over de eigendom van inboedelgoederen. Een samenlevingscontract kunt u onderling regelen maar u kunt ook een notaris inschakelen om het officieel vast te laten leggen. Hierdoor bent u verzekerd van een samenlevingscontract waarin uw rechten en plichten duidelijk vastgelegd zijn. Notariskantoor Bloem in Brummen informeert u graag over de voordelen, de voorwaarden en de gevolgen van een samenlevingscontract!

Andere mogelijkheden naast een samenlevingscontract

Naast het samenlevingscontract zijn er nog meer mogelijkheden om afspraken tussen twee samenwonenden vast te laten leggen. Het geregistreerd partnerschap is een dergelijke manier om de relatie met degene met wie u samenwoont wettelijk vast te leggen.

Indien u trouwt zonder het maken van huwelijkse voorwaarden, worden de bezittingen en schulden van u en uw partner samengevoegd tot één vermogen: de algehele gemeenschap van goederen. Hierbij bent u en uw partner ieder tot de helft gerechtigd. Indien u (een deel van) uw vermogen gescheiden wilt houden, dient u naar de notaris te gaan voor het opstellen van huwelijkse voorwaarden. Woont u in Brummen of in de omgeving van Brummen en wilt u meer weten over de verschillende mogelijkheden? Of heeft u gelijk een notaris in Brummen nodig? Bel vandaag nog en we zijn u graag van dienst.